Onze speerpunten

De Hef vmbo / mavo biedt onderwijs op maat volgens een aantal speerpunten:

• Ruime aandacht voor intake en plaatsing van leerlingen
  • Goede leerlingbegeleiding
  • Extra lessen voor betere prestaties in de leertijduitbreiding
  • Optimaal schakelen tussen opleidingen
  • Intensief contact met ouders

Naast dat we onderwijs bieden op vmbo- en mavo-niveau, bieden we ook onderwijs voor kinderen die nog niet zo goed Nederlands kunnen spreken. Zij worden geplaatst in een ISK-klas en kunnen  -als ze er klaar voor zijn-doorstromen naar onze vmbo of naar onze mavo en soms ook al naar het MBO.

Doorlopende leerlijn

Jouw mentor

Jouw mentor neemt echt de tijd om je te leren kennen. Hij of zij weet op welk vlak jouw talenten liggen en begrijpt waar jij nog een beetje hulp bij nodig hebt. Meerdere keren per week start je met je mentor. Je weet dan precies wat er van je verwacht wordt. Je kunt je goed concentreren op de lessen, die gaan komen. Je kunt op jouw mentor rekenen, wat er ook gebeurt. En dat is een fijn gevoel voor iedereen die wil groeien.

Leren buiten de les

Naast alle lessen, organiseren we tijdens het schooljaar ook allerlei activiteiten op en buiten school. Vanaf klas 1 organiseren we bliksemstages bij bedrijven. Zo leer je snel meer over de beroepen die er zijn binnen jouw vakgebied. Leuk en inspirerend.

Belangstellingsformulier

Gegevens leerling