Hoezo kiezen voor De Hef

Waarom zou je kiezen voor De Hef?

Ben jij op zoek naar een middelbare school voor je kind, en weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Neem dan vooral een kijkje hier bij ons op De Hef! Wij doen er alles aan om het onderwijs een plezierige ervaring te maken. Wil je hier meer informatie over? Aarzel dan niet om verder te lezen!

Het onderwijs op De Hef

Hier op De Hef wordt er gedacht in overvloed en zeker niet in tekorten. Wij geloven in het benutten van kansen en mogelijkheden voor iedereen. Iedereen blijft leren en we hebben elkaar nodig om de leerlingen te laten groeien en ontwikkelen op school, maar ook in de gemeenschap. In onze ogen betekent opgroeien het ontwikkelen van een persoonlijkheid. De school dient als een werkplek waar iedereen kan oefenen om een goede basis te ontwikkelen.

Op De Hef streven wij ernaar om elke onderwijsloopbaan succesvol af te ronden. Dit betekent dat je in staat bent je skills optimaal te benutten. Onze medewerkers, leerlingen en ouders werken allemaal samen binnen De Hef, zodat de leerlingen zich zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen.

Hoe helpen wij onze leerlingen

De wereld zowaar we in leven is ingewikkeld en constant aan het veranderen. Door gebruik te maken van de mogelijkheden van onze leerlingen, leren we ze hoe ze kunnen omgaan met de complexe en constant veranderede wereld. En ook hoe ze hier actief aan kunnen bijdragen. Wij willen onze leerlingen natuurlijk helpen om hierop voor te bereiden. Dit doen wij door middel van deze 4 punten:

1. Op De Hef ontwikkelen we ons in een doorlopende leerlijn met als streven de ontwikkeling van vakmanschap.
  2. Wij beschouwen loopbaan oriëntatie en -begeleiding als essentiële pijlers van ons onderwijs. Door kennis op te doen in de praktijk worden leerlingen voorbereid op hun vervolg carrière en krijgen de kans om complexe situaties op te kunnen lossen door de ervaring.
  3. De focus hier op De Hef ligt op de kwaliteit van het werk. Wij geloven erin dat met zijn alle leren beter te worden, en streven naar een gezamenlijke groei.
  4. Elke leerling volgt een individuele route naar vakmanschap, ondersteund door zowel leraren als ouders, met doelgericht onderwijs.

Onze ambitie

Wij behandelen het onderwijs vanuit vier kernpunten die aansluiten bij onze leerlingen: verbinding, aandacht, kwaliteit en veiligheid. Het onderwijs op De Hef willen wij laten groeien en kijken daarom constant terug naar wat goed gaat en wat minder goed. We proberen nieuwe methodes en proberen samen te werken met elkaar en de omgeving. Wij streven als school naar bepaalde doelen en stimuleren creativiteit om deze doelen te behalen, door deze manier van werken ontdekken leerlingen en collega’s wie zie zijn en waar ze voor staan. Het afleggen van dit proces als school heeft zich omgezet in onze ambitie om een doeltreffende leeromgeving te realiseren.

Het streven naar een sterke verbinding tussen leerlingen, collega’s en de omgeving is een enorme focus. Wij vormen een omgeving waarin leerlingen zich veilig kunnen ontwikkelen, waar ze de ruimte krijgen om fouten te maken en te oefenen. Onze collega’s hebben de vrijheid om hun vakken te verrijken en keuzes te maken die aansluiten op te behoefte van hun leerlingen. Leraren zijn goed op de hoogte van de voorgang van hun leerlingen, en voeren gesprekken met leerlingen, collega’s en ouders om zo voor een effectief onderwijs te zorgen.

Doelen behalen is niet voldoende als we alleen letten op het eindresultaat. Om gestelde doelen te bereiken is het plannen van doelen en kijken of je op de juiste weg bent even belangrijk als het eindresultaat. Zo kunnen wij zien of de leerlingen ontwikkelen en effectief leren.

Is De Hef wat voor jou?

De ideale leeromgeving houdt rekening met verschillende behoeftes van leerlingen. Wil jij nou dat je kind het beste onderwijs ontvangt? Waar continue ontwikkeld wordt en wordt gekeken naar de persoonlijke behoefte van de leerling? Kijk dan zeker nog even verder op onze website!